Kirjastonhoitaja rentoutuu indeksoimalla romaanin...

Tähän on tultu: minulla on kotona oma kirjastojärjestelmä, johon aion tallentaa omat kirjani, niiden kuvailutiedot ja sen ovatko ne lainassa ja kenellä! Ja joo, ymmärrän, että tässä mennään jo jonkinmoisen rajan yli...:D

Kyse ei kuitenkaan ole siitä, että tykkäisin leikkiä kirjastoa vapaa-ajallani(kin). Eikä edes siitä, että olisin millään lailla huolissani lainassa olevista kirjoistani (jos joku kuitenkin huomaa lainanneensa minulta jotain ja unohtanut palauttaa, niin saa tuoda kirjoja takaisin. Olen yhtäläisesti unohtanut mitään koskaan lainanneeni :D). Ja ei, EN aio muovittaa kirjojani, vaikka kyseinen aktiviteetti on minusta ihanaa! Se ei vain sovi kotikirjastokäyttöön (kokeiltu on) ja itse asiassa melko lailla pilaa kirjan libristisen arvon.

Kyse sen sijaan on siitä, että minä en enää yksinkertaisesti tiedä mitä kaikkea kivaa minulla on hyllyssäni! Muutossa löysin monia kirjoja, joiden omistamisesta olen ikionnellinen (mm. hieno neuvostoliittolainen Juri Gagarinin elämäkerta), mutta täysin epätietoinen. On myös käynyt niin, että olen ostanut scifipokkarin kahteen kertaan tästä samasta syystä. Kirjastotietokanta pitää siis olla lukuharrastukseni pönkittämiseksi.

Ja loppuun jotain ihan muuta. Päässä napsahti jännästi viikonloppuna ja siksipä päätin perustaa uuden blogin (ihan kohta, jahka tämän kirjoittamisesta pääsen). Käykäähän vilkaisemassa sitten!

Kommentit

Anonyymi sanoi…
Suola, leipä ja kauha,
Ilo, onni ja rauha
Blogissasi olkoon aina!

Eli onnittelut ja huraa-huudot uudelle blogille, kävin jo vierailulla!

Indeksointiprojekti on mahtava!:) Minulle tuli heti mieleen, että kai sinä nyt synkronoit tietokannan kotikoneeltasi puhelimeesi, niin että kirjakaupassa on aina mukana ajantasaiset tiedot! (Et ole ainoa jolla työjutut on menneet veriin.:)
Alitsa sanoi…
No on se hyvä, että muillakin jää välillä vähän työmoodi päälle! Jahka Siippa lukee kommenttisi, niin kyllä se siihen jonkin mobiilipalikan lykkää :D

Kiitoksia uuden blogin tervetulotoivotuksista! Sitä onkin mietitty (minun mittakaavassa) pitkään ja hartaasti. Ainakin viisi päivää! :D

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Spefilukuhaaste jatkuu: 5. Suomalainen spefikirja

Kun saapuu yö

Vauvakirjojen aatelia...