Ihan mahtava fiilis!




Tuossa seison viime vuoden tammikuussa Tukholman vanhan kaupungin kolmikerroksisen (!) scifikirjakaupan edessä. Tällä hetkellä olo on aika lailla samanlainen. Paitsi että minä istun kotona ja katselen kirjahyllyjä kerrankin realistisella lukumielellä, sillä olen viimeisen työpäiväni tehnyt ja edessä on ainakin pari viikkoa epämääräistä työttömän arkea. MINULLA ON AIKAA LUKEA! Toisin sanoen olen kotonani kuin karkkikaupassa ja se on kyllä hieno tunne. Että kohta kuulkaa ropsahtaa kirja-arvioita kirjoista, joita moni ei välttämättä tiennyt olevan olemassakaan...

Töiden loppuminen ja kaikki siihen liittyvä ahdistus oli yllättävän rankkaa. Ennen viimeistä työpäivää yöunet jäivät tyystin väliin ja askel oli koko työpäivän hyvin raskas, ahdistunutkin. Osa tuttavistani on välillä ilmaissut huolensa jaksamisestani, joten voin huojentaa kaikkien mieltä raportoimalla mitä loistavimmasta olotilasta. Tämän miltei nirvanan saavuttaminen vaatii tiettyjä kompleksisia toimenpiteitä seuraavassa järjestyksessä: 1. Käydään jalkahoidossa täällä (ja ostetaan kolme pulloa alennuskynsilakkaa), 2. Nukutaan pitkät nokoset, 3. Tutkitaan kirjoja, joita on tullut tilanneeksi täältä. Toimii!

Työkavereille haluan sanoa, että kiitos yhteisestä ajasta! Töissä on ollut mielekästä, kun on hyvää seuraa! Ja kirjastolainenhan minä olen, työtön tahi en. Hyss, hiljaa siellä hyllyn takana!

Kommentit

Anonyymi sanoi…
Tervetuloa työttömien alati kasvavaan joukkoon! Olkoon jäsenyytesi sopivan lyhyt.

Lukuintoa, iloa, valoa ja voimia alkaneelle vuodelle :)!
Alitsa sanoi…
Kiitos, Hehkuvainen! Tunnen jo oloni kovin kodikkaaksi.

Ja tosiaankin. Vuosi on ylibuukattu jo nyt, mitä ihmettä minä teen jos saan töitä vielä siihen päälle...:DD

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Spefilukuhaaste jatkuu: 5. Suomalainen spefikirja

Kun saapuu yö

Vauvakirjojen aatelia...